Thursday, August 27, 2009

SELAMAT HARI LAHIR

Esok 29.08.2009, Hari ulangtahun kelahiran aku, Bila Aku Berfikir… Gembiranya rasa hati, Dapat meneruskan hidup ini, Walaupun hanya sementara sahaja, Syukur Alhamdulillah... Bila Aku Berfikir… Seronok rasanya jadi diri ini, Maklumlah seorang lelaki, Semua nak buat boleh jadi, Pandai makan pandailah simpan sendiri... Bila Aku Berfikir… Kekok pulak jadinya, Kawan-kawan ramai dah berbini, Aku pulak tah bila lagi, Dah nasib badan… Bila Aku Berfikir… Kelakar pulak rasanya, Melihat gelagat diri, Layak ke aku bergelar seorang suami, Yang mereka bangga-banggakan, Tanggungjawab tah mana, Diri gerenti takkan rasa tenang hati... Bila Aku Berfikir… Bosanlah pulak, Ini tak boleh, itu tak boleh, Terkongkong rasanya, Alah…Dah biasa hidup membujang, Sabar jerlah… Bila Aku Berfikir… Sedih pulak rasa dihati, Makin hari, umur ku mendaki, Bingung pulak jadinya, Iyelah…khuatir apa yang dicitakan, Tidak menjadi, 30 tahun bukan muda lagi, Tapi yang pasti aku maintain muda , dan sentiasa positif di minda, Demi masa depan yang bahagia...


* Agar perjalanan hidup selepas ini akan sentiasa cerah dan seindah langit membiru...

1 comments:

Romibaiduri Zahar said...

Insya-Allah, apa juga yang diimpikan akan terlaksana juga...
semua orang ada jodohnya...
tinggal lambat dan cepat saja....