Friday, October 2, 2009

Peringatan untuk bertaubat...

Sikit lagi aku nak kene hentam... Cilakak punya kelisa, agak-agak lah sikit bawak kereta tuh! Aku memang cukup pantang bila orang bawak kereta macam takda otak. Aku cuma tak nampak muka orang yang bawak pagi tadi. Aku boleh agak mesti pemandu tu seorang wanita. Biasak arr, bila nak kene langgar sket, aku perasan mesti pemandu wanita, kalau kereta yang bawak ikut sesuka hati je, mesti wanita, kalau lembab sangat pun sapa lagi kalau bukan wanita. perghhhh! Nasib baik horn motorsikal aku tercabut punat. Kalau tidak siang-siang lagi aku dah bagi pekak telinga kau sekuat hati!. Mata ada tak nak guna, buta apa? tak nampak orang kat sebelah kiri jalan ke? Side mirror kau tuh buat hiasan kereta apa?. Suka hati mak bapak kau je belok sana sini. Mualalah panas aku dibuatnya. Sudah lah kelmarin bangunan pejabat aku bergoyang, nasib baik tak runtuh. Kaget aku dibuatnya gara-gara gempa bumi kuat melanda Padang Indonesia. Semalam pulak server internet buat hal, lembab macam siput babi jalan terbalik! Sakit hati ini Tuhan je yang tahu. Kerja pulak berlambak-lambak nak kene ammendt iklan dari client yang memang aku paling benci sekali. Berlagak! Siot je!, macam tak paham pulak aku tengah bengang! Rasa hati, hari ni tak mahu datang kerja, Selepas solat subuh aje aku pun terus sambung tidur. Jam menunjukkan 8.15 pagi, aku masih lagi melepek di atas katil hhuhuhuuhh, ibu pulak bising-bising kejutkan aku. Katanya dah lewat nih..... tak pergi kerja ke?... Memang niat hati tak mahu ke pejabat hari ni, alih-alih bangun jugak lah, bertembung pulak dengan kelisa tadi, Macam nak hempuk aje kepala pemandu tu... pagi-pagi dah buat hal. Nasib baik Tuhan masih sayangkan aku lagi (kan aku ni jahat huhuhu, buatnya mati katak, tak sempat nak bertaubat). So mungkin Dia bagi peringatan kat aku lekas lah sket sedar diri. Kalau tak disebabkan runtuhan bangunan, mana tau aku mati kene langgar pulak pagi tadi. Uishhhhhh dah 3 hari berturut-turut nasib tidak meneyebelahi aku nampaknya, Namun aku tetap bersyukur masih bernafas di bumi ini. Thanks Allah! Selamatkanlah hambamu ini dari perkara-perkara yang tidak diingini...Aminnn.

0 comments: